Kundos utbildningar

Många ber oss om tips och råd för hur de ska hantera sitt Kundoforum. Därför har vi steg för steg börjat erbjuda utbildningar med olika omfattningar. Just nu har vi tre utbildningar:

Redaktörsutbildningen, 2h

En utbildning riktad till kunder som precis startat. Under 2h så går vi igenom skötselråd för forum, en genomgång av samtliga funktioner samt lite samlade erfarenheter av vad som gör ett forum framgångsrikt. Mycket tid finns reserverad för frågor. En perfekt utbildning för att komma igång med sitt forum. Den här utbildningen ingår 2-3 ggr per år, beroende på kontonivå.

Finslipa användningen av Kundo, 3h

En utbildning anpassad för kunder som fått upp farten i sitt forum. Tillsammans med en språkkonsult går vi igenom forumet, tittar på hur plattformen används samt språkbruket. Sedan håller vi en workshop där vi går igenom förbättringsförslag på dessa två områden:

  • Hur använder vi Kundos verktyg? Vi går igenom exempel på inlägg som skulle kunna ha hanterats annorlunda ur ett verktygs-perspektiv.
  • Hur upplevs vårt språk? Vi går igenom era svar i forumet ur ett språkligt perspektiv, och och funderar tillsammans kring hur man kan skriva effektivare, tydligare och mer relationsbyggande. Vi tipsar bland annat om skrivtekniken TTT och mycket mer.

Skrivteknik & kundbemötande för kundtjänst, 2 halvdagar

Tillsammans med en språkkonsult erbjuder vi en utbildning med skräddarsytt utbildningsmaterial och textanalys av innehållet i forum. Utbildningen är en djupgående analys av forumet och riktar sig till kunder som vill ta forumet till en ny nivå. Hur skriver man effektivt och med rätt tonalitet? Och hur tacklar man utmaningarna med att föra kunddialogen i en publik miljö? Utbildningen varvar teori med praktik och vi analyserar både språkbruk och tonalitet. Under utbildningen kommer följande moment att beröras:

  • Hantera alla delar i kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Analysera frågan: Förstå vad kunden faktiskt frågar efter. Hur svarar du personligt till frågeställaren, samtidigt som svaret ska kunna hjälpa många fler?
  • Tonalitet: se till att ert språk ger det intryck ni vill ge.
  • Skriva för att övertyga: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende. Hur ska kunden känna när hon läst ditt svar?
  • Skrivriktlinjer: Vad behöver ni göra på samma sätt?
  • Övningar/workshop: Vi analyserar tillsammans exempel på diskussioner i ert forum. Vad är bra i varje dialog? Vad kan bli bättre? Hur uppfyller vi de tre syftena?

En mer omfattande beskrivning av denna utbildning finns i ett tidigare blogginlägg

Är ni intresserade av att boka någon av våra utbildningar eller har några frågor; maila info@kundo.se eller ring oss.

Inga kommentarer

Kommentera

XHTML: Du kan använda dessa taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>