Öppen utbildning: skrivteknik och kundbemötande

”Anna är kunnig, ärlig, rapp och nyttig. Jag har haft henne inne för utbildning för de som arbetar i vår kundtjänst” – Nöjd kund

Under våren har vi hållit denna mycket uppskattade utbildning hos flera av våra kunder. Nu bjuder vi in till en halvdag om skrivteknik och kundbemötande tillsammans med språkkonsulten Anna Hass från Expressiva.  Vi planerar nu ett nytt kurstillfälle i Stockholm tidigt under 2014. Vi har lyssnat på önskemål och planerar då att lägga kursen lite senare på dagen så att fler utanför Stockholm har möjlighet att hinna hit.

Språket ni använder, och svaren ni skriver, påverkar vad kunderna känner för er och för det ni säljer. I dag är det självklart att ge kunderna service i de kanaler de önskar. Men val av plattform är långt ifrån det enda som skapar en god kundupplevelse. I grunden är det dialogen som skapar det största värdet.

Social kundservice blir helt enkelt en allt viktigare del av företagets marknadsföring. Många inlägg på Facebook, Twitter och Kundo visas för hundratals personer. Med en tydlig, positiv och säljande dialog bygger ni bättre relationer.

Denna utbildning är en chans för er att vässa era skrivverktyg. Anna Hass visar hur ni kan skriva effektivt och med rätt tonalitet, och möta utmaningarna med att föra kunddialogen i en publik miljö. Vi utgår från goda exempel.

Trender och verktyg på två timmar

08.00: Vi hälsar välkomna med en god frukost
08.15: Björn från Kundo presenterar trender och iakttagelser från digital kundservice
08.45: Skriva effektivt. Nå rätt effekter, hos rätt läsare.

  • Planera texten så att den uppfyller alla delar i kundtjänstens uppdrag: svara på frågan, bygg relationen till kunden och vinn nya kunder.
  • Skriv effektiva rubriker som leder varje läsare till rätt svar.
  • Använd en tydlig och effektiv textstruktur som fungerar i många situationer.
  • Skriv övertygande: ge rätt fakta, väck rätt känslor, inge förtroende.

09.30: Bensträckare. Ta en kopp kaffe till.
09.45: Skriva rätt. Använd rätt ton och rätt språk.

  • Hur svarar ni personligt till frågeställaren, samtidigt som svaret ska kunna hjälpa många fler?
  • Välj rätt ord: se upp för era interna ord, och välj ord som ger det intryck ni vill ge. Vi diskuterar utifrån exempel.

10:30: Vi avslutar. Stanna ändå gärna kvar en stund. Du kan ställa frågor till Anna Hass, eller diskutera era utmaningar med oss på Kundo.

Pris & anmälan

Utbildningen kostar 2 900 kronor per person. Om ni redan är kunder hos oss betalar ni istället bara 2 100 kronor per person. Om ni vill anmäla sex eller fler personer betalar ni totalt endast 10 500 kronor.

Vi planerar ett nytt kurstillfälle i Stockholm tidigt under 2014, anmäl gärna intresse genom att maila oss på info@kundo.se

Tid & plats

Lokal: Centrala Stockholm, innanför tullarna. Vi återkommer med plats i god tid före seminariet.

 

Inga kommentarer

Kommentera

XHTML: Du kan använda dessa taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>