Vad är Kundo Social?

kundo social

Kundos femte produkt för enklare och bättre kundservice!

Nu är det snart dags! I höst lanserar vi vår femte produkt för bättre kundservice. Kundo Social, en produkt som gör det enkelt att hantera frågor kommentarer och meddelanden på sociala medier. Vi har valt att utveckla Kundo Social för att våra kunder efterfrågar ett enkelt verktyg för att hantera sin kundservice på sociala medier. Det är inte konstigt eftersom allt fler kunder väljer att ta kontakt med företag och organisationer via just sociala medier. Finns ni på sociala medier så förväntar sig era kunder att de enkelt ska kunna kontakta er där.

Varför behövs Kundo Social?

På många företag och organisationer så är ansvaret för sociala medier uppdelat mellan olika personer eller olika avdelningar. Marknadsavdelningen kommunicerar redan via sociala medier, och för det finns många bra verktyg. Däremot tycks det saknas både verktyg och rutiner för vem som svarar på frågor och kommentarer. Något som många gånger är ett resultat av marknadskommunikationen. Ofta kan marknadsavdelningen inte svara eller så får kundservice kämpa med att hålla reda på alla dialoger direkt i de sociala medierna, utan stöd av verktyg. Detta samtidigt som konsumenternas förväntningar på direkta svar i sociala kanaler ökat kraftigt. Läs mer om betydelsen av social kundservice och få några tips på hur ni lyckas i vår bloggpost Social kundservice – tre saker att tänka på!

Hur fungerar Kundo Social?

I Kundo Social kan ni se och hantera alla meddelande, kommentarer och wallposts för era olika sidor på Facebook. Använder ni redan Kundo så känner du säkert redan till de flesta av Kundos smarta funktioner för samarbete mellan kollegor. De funktionerna fungerar precis lika bra för Kundo Social. Ni ser direkt om en kollega läser eller svarar på en kommentar, ni kan tilldela frågor till kollegor och markera frågor för uppföljning. I steg ett lanserar vi Kundo Social för integration med era sidor på Facebook och Facebook Messenger. Därefter fortsätter vi med integrationer mot fler sociala nätverk och applikationer.

Därför är Kundo Social det bästa alternativet!

Kundo Social är inte bara ett verktyg som enkelt kopplas ihop med era sociala medier, det är också busenkelt att använda. Allt hanteras i samma enkla dashboard som för Kundos andra produkter. På så vi kan ni samla er mail, chat, sociala medier, forum och kunskapsbank i ett och samma verktyg! Lär dig mer om Kundos produkter.

Vi vill se och prova Kundo Social! Hur gör vi?

Kundo Social lanseras tidigt i höst, men ni kan redan nu anmäla intresse. Då håller vi er uppdaterade om lanseringen, och ni blir bland de första som får möjlighet att börja använda Kundo Social.

Se filmen om Kundo Social och anmäl intresse här!