Boka en demo

Välj en eller flera tjänster nedan.
Lämna ditt telefonnummer här så kontaktar vi dig för en demonstration av vad Kundo kan göra för din organisation.

Inloggning med BankID - Ny funktion i Kundo Chat

10 oktober, 2019

Ibland kan det var nödvändigt att din kund legitimerar sig för att kundservice ska kunna ta hans eller hennes ärende vidare. För att tillgodose det behovet har vi på Kundo nu förberett för tjänsten inloggning via BankID i chatten!

Inom vissa branscher måste kunderna kunna legitimera sig för att kundservicemedarbetare ska kunna hjälpa dem. Det här är en funktion som funnits i telefon ett tag och något som många använder idag. Enkelt beskrivet fungerar det så att kunden knappar in sitt personnummer varpå medarbetaren på kundservice skickar en signal till BankID som sedan ber kunden signera i sin telefon. Nu finns det förberett för exakt samma funktion i Kundo Chat! Har ni redan funktion via telefon idag behövs alltså ingen direkt utbildning för att alla medarbetare ska förstå och kunna använda funktionen även i chatten.


Kundo Chat med tillägget inloggning via BankID fungerar precis som Kundo Chat gör i vanliga fall. Redaktören eller kunden behöver alltså inte redan från början välja ifall kunden ska legitimerar sig eller inte. Redaktören kan när som helst skicka en förfrågan till kunden om att legitimera sig.

Chatt i säljsyfte

Vi har sett flera exempel på när chatten används för att konvertera webbplatsbesökare till kunder. Med BankID i chatten blir det ännu enklare och mer effektivt. En allmän fråga kan nu ledas vidare till ett köp som kan avslutas direkt i chatten tack vare legitimering via BankID.

BankID i Kundo Chatt är alltså både bra för företaget som helhet då chansen till konvertering ökar och bra för redaktören som redan känner igen funktionen från telefonen.

Är du intresserad av att veta mer om hur ni skulle kunna använda inloggning via BankID i chatten? Hör av dig till oss!

New call-to-action

Liknande bloggposter

    New call-to-action