Boka en demo

Välj en eller flera tjänster nedan.
Lämna ditt telefonnummer här så kontaktar vi dig för en demonstration av vad Kundo kan göra för din organisation.

Kundo - Ett svenskt alternativ till Zendesk

Publicerad October 25, 2018 av Björn Lilja

Kundo Zendesk

Zendesk är en av de största internationella aktörerna för kundservice- och ärendehanteringsystem. Verktygen används av organisationer i många olika storlekar.  Zendesk grundades i Danmark 2007 med samma filosofi som idag kännetecknar Kundo, att vara ett modernare och enklare alternativ till avancerade ärendehanteringssystem och stora systemen för callcenters. Verktyg i världsklass ska finnas tillgängliga oavsett om ni har två eller 50 medarbetare i kundservice.

Idag är Zendesk både ett mycket stort företag och en väldigt omfattande produkt. På Kundo kommer vi ofta i kontakt med mindre och medelstora företag som tycker att Zendesk har blivit för komplext och opersonligt. Det man söker är en aktör med en annan typ av personlig service än vad Zendesk erbjuder.

Kundos produkter

Kundo är en helhetsleverantör för digital kundservice och erbjuder precis som Zendesk stöd för att hantera ärenden via e-post, chatt och sociala medier. I Kundos verktyg kan ni också publicera och underhålla en kunskapsdatabas, både internt och mot era kunder. Vi har också en lösning för frågeforum som är unik i sitt slag. Det är ett verktyg som blivit mycket populärt i Sverige, där det används av flera stora företag för att effektivisera kundservice och möjligöra en nära dialog med kunderna

Läs mer om Kundos produkter Chat, Mail, Social, Knowledge och Forum.

Varför välja Kundo som alternativ till Zendesk?

När vi frågar kundservicechefer och medarbetare inom kundservice får vi främst beröm för två saker: Vår lättanvända produkt och vår snabba och engagerade support. Vår strategi och filosofi är att skapa en produkt i världsklass, samtidigt som vi ger en unik service som bara en lokal aktör kan erbjuda.

Några av fördelarna med Kundo::

  • Ett enkelt och modernt gränssnitt. Många kunder vittnar om att produkten är intuitiv och självförklarande!

  • Vi erbjuder svensk support via telefon, e-post och chatt. Ni får också en dedikerad kontaktperson hos oss som hjälper er både vid uppstart och löpande.

  • Utbildning på plats hos er ingår i det paket ni köper av oss.

  • Vi erbjuder nischade utbildningar relevanta för kundservice, exempelvis en mycket uppskattad utbildning i skrivteknik och kundbemötande.

  • Ni har möjlighet att delta på våra återkommande kund- och användarträffar med fokus på erfarenhetsutbyte, inspiration och tips för en bättre digital kundservice.

  • Vi har självklart fullt stöd för svenska och europeiska lagar och regler. Vår produkt är därför självklart kompatibel med GDPR. Vi kan också erbjuda goda råd och stöd inom detta område.

Vill du veta mer om våra produkter och vårt erbjudande? Vi erbjuder självklart presentationer både på plats hos er eller via webben. Boka en kostnadsfri demo med en av våra experter!

Senaste blogginläggen