Boka en demo

Välj en eller flera tjänster nedan.
Lämna ditt telefonnummer här så kontaktar vi dig för en demonstration av vad Kundo kan göra för din organisation.

Nu storsatsar vi på produktutveckling - Standout Capital investerar 50 Mkr

20 mars, 2020

För att kunna öka tempot i vår produktutveckling ytterligare tar vi på Kundo in nytt externt kapital. Totalt investerar Standout Capital drygt 50 miljoner kronor. Vi frågade VD Rasmus Kjellman om hur investeringen kommer våra kunder till nytta.

Med en stor investering i ryggen är det nu dags för nästa etapp på Kundos resa. Första steget blir att växa med fler vassa medarbetare, inte minst fler utvecklare.

– Med fler kollegor kommer vi att kunna fortsätta utveckla våra produkter i snabbare takt än tidigare. Nu ska vi skapa ännu större värde för våra kunder genom våra produkter, säger Rasmus.

Kundo har under de senaste åren lanserat flera nya produkter i snabb takt. Sedan tidigare finns Kundo Forum, Mail och Chat och under 2018 och 2019 lanserades även produkterna Knowledge och Social.

– Vi har en tydlig roadmap för vart vi vill ta våra produkter med målet att förstärka vår position som en komplett helhetsleverantör av digitala kundserviceverktyg. Planen innehåller både utvecklingen av nya produkter och moduler men också fördjupade satsningar i de befintliga produkterna, berättar Rasmus.

Rasmus_Christine_HubSpot

Till vänster: Rasmus Kjellman, vd på Kundo. Till höger: Christine Ahlstrand, Growth Investor på Standout Capital.

En satsning på att kunna hantera telefoni i Kundo är högt prioriterat, men även satsningar på ytterligare funktionalitet inom ärendehantering och att mäta kundnöjdhet finns på agendan. Alla dessa satsningar tar oss närmare målet att du som kund ska kunna hantera hela kundserviceupplevelsen i ett och samma verktyg.

När det gäller de befintliga produkterna finns också många prioriterade satsningar.

– Vi har sedan lång tid tillbaka ett väldigt strukturerat sätt att samla in önskemål från våra kunder. Vi håller månadsvisa produktråd med både vårt säljteam och Customer Success för att ta pulsen på, och prioritera befintliga och nya kunders behov. Vi vet att vi kan bygga bra produkter och vi vet vad våra kunder efterfrågar, så nu känns det otroligt skönt att kunna öka tempot, avslutar Rasmus.

Har du frågor, funderingar eller feedback till oss på Kundo kring våra produkter? Skriv i vårt forum, maila support@kundo.se eller ta kontakt med din Success Manager!

 

 

    New call-to-action