Bättre kundservice med en riktigt bra FAQ

Adam Svensson

Adam Svensson

Har ditt företag ett verktyg för att alla medarbetare enkelt ska kunna publicera och hålla viktig information uppdaterad?

Detta är ofta ett stort problem för företags kundservice, som enkelt behöver kunna publicera viktig information och guider. Oavsett om informationen ska delas internt eller extern så finns ofta ingen naturlig plats att göra det på, och det är svårt och kostsamt att bygga något själv.

På Kundo tror vi att lösningen är ett modernt, enkelt verktyg med en kraftfull sökfunktion och smidiga funktioner för att hålla informationen uppdaterad. Därför har vi utvecklat Kundo Knowledge, en modern och enkel FAQ som kan användas både internt av medarbetarna och externt för era kunder. Precis som alla Kundos produkter så är det ett molnbaserat verktyg som inte kräver några krångliga installationer. Det går snabbt att komma igång, och ni stylar enkelt er FAQ så att den matchar företagets profil.

SVT använder sig av Kundo Knowledge för att enkelt hjälpa sina tittare att hitta svar på sina frågor. Besök SVTs FAQ.

5 anledningar till varför ni borde testa Kundo Knowledge.

Enkelt och tillgängligt för besökaren
Med Kundo Knowledge har ni en FAQ som är öppen dygnet runt och alltid en tillgänglig resurs för alla som behöver hitta information, oavsett om det är era besökare, kunder eller en medarbetare. Självklart är det samma enkla upplevelse oavsett om besökaren sitter på en mobil, surfplatta eller dator.

Nyhet! Med Kundos nya widget kan era besökare söka i er FAQ direkt från er webbplats. Läs mer här.

Enkelt för er kundtjänst
Kundo Knowledge är lika enkelt att jobba i som det är för besökaren att använda. Allt administreras från samma smarta dashboard som Kundos övriga produkter, och det går snabbt och enkelt att skapa en snygg guide med bilder, videos, dokument och infographics. Det är lätt att komma igång, ingen utveckling krävs och vi på Kundo förbättrar löpande verktyget åt er.

Kraftfull sökfunktion
En kraftfull sökfunktion är grunden i att enkelt kunna hitta den information man söker, både för medarbetare och kunder. På Kundo har vi arbetat med att utveckla och förbättra sök under flera år i våra produkter. I Kundo Knowledge kan man därför fritextsöka på delar av ord, felstavningar eller alternativa sökord/synonymer.

Uppdaterat och aktuellt innehåll
Information i en FAQ för kundservice förändras löpande och behöver hållas uppdaterad. I Kundo Knowledge säkerställs det genom att man utser en innehållsansvarig och ett granskningsintervall på varje artikel. Den som är innehållsansvarig kan enkelt se vilka artiklar som behöver granskas och kan också välja att sätta automatiska påminnelser.

Smart feedback
Vilka guider fungerar bra och vilka kan bli bättre eller saknar information? Låt kunderna lämna feedback direkt i guiden genom tumme upp/ned och lämna konkreta förbättringsförslag. På så vis får ni översiktlig statistik på vilka guider som fungerar bra och vilka som kanske måste förbättras.

Komplettera med en chatt eller ett forum

Hittar inte kunden vad de söker? Gör det möjligt för dem att enkelt kontakta er! Även om er FAQ är tillgänglig dygnet runt så bör ni överväga att komplettera med en chatt eller ett forum. Kundo Chat är ett effektivt verktyg för att driva snabba konverteringar på en webbplats, eller när det är viktigt med korta svarstider. Ni kan välja att visa chatten jämt eller bara när kunden visat att de inte fått den hjälp de behöver.

Kundo Knowledge är självklart integrerad med Kundo Forum. I Forumet är det kunderna som ställer frågorna och tillsammans med er kundservice bygger upp en levande FAQ. Eftersom forumet gör det enkelt för besökaren att ställa nya frågor så innehåller ett forum ofta svar på de mer nischade frågorna som ni inte tänkt på att publicera själva, samtidigt som det minskar återkommande frågor som redan besvarats och publicerats. Om ni har ett forum kopplat till er FAQ visas sökträffar från båda produkterna direkt för besökaren, ni kan på så vis vara säkra på att besökaren får bästa tänkbara support.

New call-to-action

Använder ni redan någon av Kundos produkter, eller är ni intresserade av att få veta mer? Boka en gratis demo på Kundo.se så kontaktar vi dig och berättar mer!