Boka en demo

Välj en eller flera tjänster nedan.
Lämna ditt telefonnummer här så kontaktar vi dig för en demonstration av vad Kundo kan göra för din organisation.

Hur snabbt förväntar sig kunden svar?

23 oktober, 2013

Vi får ofta frågan hur snabbt kunder förväntar sig svar när de ställt en fråga eller rapporterat ett problem på Kundo. Vi kan förstås inte svara exakt, men brukar ge följande riktlinjer:

  • Ju "snabbare" kanal, desto kortare svarstid förväntar sig kunden. På Twitter förväntar man sig exempelvis snabbare svar än via e-post.
  • Vi tror att forum på Kundo ungefär kan jämföras med Facebook eller ett mail. Vår egen förväntan på svar på Facebook är några timmar och på mail absolut inom ett dygn.

Analysföretaget KISSmetrics har nu publicerat en undersökning där konsumenter i Storbritannien bland annat har fått svara på vilka förväntningar de har på företagens svarstid i olika kanaler.

svarstid-förväntningar-kundservice

Vi kan konstatera att de flesta förväntar sig svar inom ett dygn. Skillnaderna mellan kanalerna är inte enorma, men vi ser en tydlig tendens åt det håll vi nämnde inledningsvis:

  • Nästan 20% av kunderna förväntar sig svar inom en timme på Twitter samtidigt som motsvarande siffra för e-post bara är 10%.
  • I statistiken ligger forum närmare Facebook än e-post.
  • I forum förväntar sig 14%  svar inom en timme, 43% inom ett dygn och 21% som tycker det är acceptabelt att vänta tre dagar.

Om du är nyfiken på hur väl ni uppfyller dessa förväntningar på Kundo hittar ni kundens genomsnittliga väntetid i statistiken for ert forum. Så här ser det ut i vårt eget forum:

editors-activity-waitingtime

 

 

Liknande bloggposter

    New call-to-action